„Két évtizedünk” (könyv a Magyar Posta húsz évéről, 1990-2010)

Budapest, 2010. március 31. – 2010 márciusában impozáns kivitelű könyv jelent meg a Magyar Posta legutóbbi két évtizedének történetéről. A kiadvány abból az alkalomból készült, hogy húsz éve, 1990. január 1-jén három külön vállalatra vált szét a posta, a távközlés és a műsorszórás. A kiadvány a szétválás történetét és a Magyar Posta elmúlt húsz éves fejlődését tekinti át.

ket-evtizedunk-cimlap

A címlapra kattintva online lapozhatja a könyvet!

A könyv a Magyar Posta Zrt. támogatásával, a Postások Szakmai Egyesülete közreműködésével, a Hírközlési Múzeumi Alapítvány kiadásában látott napvilágot 2010-ben. Létrehozásában szerzőként vett részt alapítványunk elnöke, Tóth László, szerkesztőként pedig dr. Lovászi József, alapítványunk titkára.

A könyv hivatalos bemutatója 2010. március 31-én volt Budapesten, a Magyar Posta székházában. (Bővebben itt…)

A kötet részletesen bemutatja a Magyar Posta 1990-es átalakulásának körülményeit, a Magyar Posta tevékenységét meghatározó európai uniós és magyar jogszabályi előírásokat, a nemzetközi és a hazai minőségi elvárásokat, továbbá a Magyar Posta átalakulását, megújulását, két évtizedes fejlődését. Végigköveti a központi és területi igazgatás szervezeti átalakításait, a postahálózat modernizálását, a küldeményfeldolgozás és -szállítás korszerűsödését, a bélyegkiadást, a levél-, pénzforgalmi-, banki-, biztosítási-, hírlap-, logisztikai-, nemzetközi szolgáltatások változásait, a kiskereskedelmi tevékenység fejlődését, a minőség európai szintre emelkedését, a postai dolgozók helyzetének változásait, a társaság társadalmi felelősségvállalásának eredményeit, az arculatváltást, a nemzetközi kapcsolatokat és a pénzügyi eredmények alakulását.

A könyv online változatának megtekintéséhez kattintson ide!

A történeti áttekintést bőséges függelék egészíti ki, ami a társaság vezetőinek névsora mellett tartalmazza például az ország nagyposta-vezetőinek listáját, valamint a nívódíjas postások felsorolását is. Az egészet a Magyar Posta által elnyert hazai és külföldi díjak, elismerések felsorolása és egy részletes kronológia teszi teljessé.

A könyv szerkesztője a bevezetőben kiemeli, hogy a társaság életében valóságos korszakváltás következett be az 1990-2010 közötti két évtizedben. Korszerűsödött az állami postavállalat arculata, irányító szervezete, a feldolgozás gépesítettsége, a szállítási rendszere, a postahálózat, a szolgáltatások palettája, a dolgozók munkakultúrája és szemlélete.

A Magyar Posta a húsz évvel ezelőtti bürokratikus szervezetből modern postai szolgáltatóvá vált. 2005-2010 között európai minőséget teremtett. A Magyar Posta 2010-ben az európai mezőny 6-7. helyén állt a szolgáltatásminőség tekintetében. Számos hazai és külföldi elismerés, díj jelezte az elért eredményeket. 2006 óta például háromszor nyerte el a Magyar Posta a világ postáinak Oszkár-díját, a World Mail Awards elismerést. Független közvélemény-kutatások szerint márkaértékét tekintve a Magyar Posta a hazai cégek rangsorában az ötödik helyen áll. A lakosság körében pedig 95 százalékos eredménnyel a postásoké a második legmagasabb bizalmi mutató (a tűzoltók után a postások következnek, megelőzve a tanárokat és orvosokat).

A 320 oldalas, vaskos kötet közérthető stílusban mutatja be a húsz év alatt megtett utat. A mondanivalót közel 480 fotó, 50 grafikon és táblázat teszi szemléletessé, változatossá.

Ajánljuk mindazok figyelmébe, akik érdeklődnek egy olyan nagy múltú cég legújabb-kori története iránt, mint amilyen a több mint 140 éve önálló nemzeti közszolgáltatóként működő Magyar Posta.